Navigation

Savoie

Weight 15,7 kg
Sizes  48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Frame Aluminium 6061 DB
Color(s) Velvet Black

Pricing

Price
On Request

Gloss and Glamour.

The Savoie makes a Grand Entrance, its stage being a Sunday trip to the countryside as well as everyday downtown riding. And to prove that it's not a show-off, the true afficionado will find only functional, reliable parts including hydraulic disc brakes and no weaknesses whatsoever!

  • Komfortables Alltagsrad mit solider Ausstattung
  • Kräftige Shimano-Scheibenbremsen
  • Fein ansprechende Federgabel mit integriertem Lampenhalter
  • Zuverlässiger Shimano Deore/Alivio 3x9fach-Antrieb
  • Ergonomisches Oxygen-Cockpit

Technology

Hydraulic Disc Brakes – Trekking

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Reifenfreiheit bis 47mm

Wer häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 47 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 DB
  • Achse: QR10x135
  • Bremse: IS-Disc
  • Tretlager: BSA 68 mm
  • Umwerfer-Aufnahme: Schelle
  • Zugverlegung: extern
  • Schutzblech- u. Gepäckträger-Ösen
Front fork
SR Suntour NCX-D LO
  • Federweg: 63 mm
  • Stahlfeder
  • Lockout
  • Gabelschaft 1 1/8"
  • Achse: QR9x100
  • Bremse: Postmount-Disc
  • Schutzblech-Ösen
Headset
STEVENS AH 1 1/8"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS44/30
Brakes
Shimano BR-M315
  • Hydraulische Scheibenbremse
  • Scheibe: SM-RT54
  • Scheibendurchmesser: 180/160 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Crankset
Shimano FC-T3010
  • 48-36-26 Z.
  • Tretlager: BSA 68 mm / 4-Kant (Wellenlänge: 123 mm)
  • Kettenschutz
Derailleur f
Shimano Alivio Trekking
  • FD-T4000-TSM3
Chain
Shimano CN-HG53
Derailleur r
Shimano Deore Shadow
  • RD-M592-SGS
  • 9fach
  • Gesamtkapazität: 45 Zähne
Cassette
Shimano CS-HG400
  • 9fach
  • Abstufung: 11-12-14-16-18-21-24-28-32 Zähne
Pedals
City Reflex
Gear ratio
Zoom 1.80 - 9.69 m, 3*9

Wheelset

Hubs
Shimano DH-3D37 | FH-TX505-8
  • Nabendynamo vorne
Rims
Oxygen PRO-D A19
Tires
Schwalbe Citizen Active-Line
  • Reifengröße: 42-622
  • SBC Compound
  • KevlarGuard
  • Reflexstreifen

Cockpit

Handlebar
Oxygen Driver
  • Breite: 660 mm
  • Kröpfung: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stem
Oxygen Driver
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 17°
Saddle
Selle Royal Freccia Gent
Seatpost
Oxygen Aluminium
  • Länge: 350 mm
  • Durchmesser: 27,2 mm
  • Einstecktiefe min. 100 mm
Shiftlever
Shimano Alivio
  • SL-M4000
Brakelever
Shimano BL-M315
  • 3-Finger
Lighting
B+M IQ Avy T Senso+ 40 Lux | Toplight 2C+
  • Beleuchtungsstärke (vorne): 40 Lux
  • Nahfeldausleuchtung
  • Tagfahrlicht
  • Standrücklicht
  • Einschalt-Automatik
Accessories
Racktime Gepäckträger | SKS Schutzbleche | Pletscher Ständer

Data

Weight
15,7 kg
Sizes
48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Color(s)
Velvet Black
Laden weight
130 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Test Reports

Logo Preis-Leistungs-Tipp mit Testnote 1,9

Preis-Leistungs-Tipp mit Testnote 1,9

02/2016

The Stevens Savoie excels in handling and craftsmanship - a really well-balanced bike for a fair price.

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (cm) 48 52 55 58 61 64 Measuring mode
Seattube length A1 604 634 654 679 701 720 nominal
Seattube length A2 480 520 550 580 610 640 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 422 461 491 520 550 580 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 540 550 565 580 592 606  
Top tube horizontal C 560 574 589 605 617 630 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 69.5 70 70 71 71.5 71.5  
Seattube angle (°) E 73.5 72.5 72.5 72.5 72.5 72.5  
Wheelbase F 1079 1078 1094 1099 1106 1119  
Chainstay length G 458 458 458 458 458 458  
Headtube length H 110 135 155 175 195 215  
Bottom bracket drop I 65 65 65 65 65 65 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 283 283 283 283 283 283 distance to ground*
Fork rake L 42 42 42 42 42 42  
Slope M 171 161 152 146 139 130 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 348 348 348 348 348 348 incl. tires
Standover height O 737 770 795 822 848 874 top of top tube to ground**
Fork build height P 455 455 455 455 455 455 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 629 628 644 649 656 669  
Reach R 388 384 392 401 406 413 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 580 605 624 647 668 687 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.49 1.58 1.59 1.61 1.65 1.66 ratio stack to reach
Seatpost diameter   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Stem length   80 90 100 110 120 120 center-center
Stem angle (°)   17 17 17 17 17 17  
Handlebar diameter   25.4 25.4 25.4 25.4 25.4 25.4  
Assembled spacers   19.4 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   660 660 660 660 660 660  
Cranklength   170 170 175 175 175 175  
    48 52 55 58 61 64  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP